Jordi Soldevila Segura

Manresà de naixement i moianès d’adopció, viu i treballa a Barcelona. És llicenciat en Belles Arts per la Universitat de Barcelona i dissenyador gràfic de professió.

La seva obra artística abraça diferents disciplines, des de la fotografia fins a l’escultura, passant per la pintura. Ha presentat els seus treballs en diverses exposicions individuals a Barcelona, Formentera, Manresa, Vic, Sabadell, i col·lectives a Madrid, París i Castelló d’Empúries, entre d’altres.

L’any 2022 va participar amb Margin Alexandre, compositor i artista de New York, en la creació artística Many Music Faces of Art, el qual va interpretar una peça musical inspirada en les obres de Jordi Soldevila mentre es projectaven durant el concert.

Actualment, el seu treball pictòric es basa en l’experimentació del vernís sintètic o a l’aigua damunt de paper i cartró, aplicant-lo primer amb espàtules o draps, seguint un motiu concret o de forma més espontània, en fines capes o bé amb gruixos considerables. Posteriorment amb la pintura acrílica aplicada directament amb esponja potencia tant àrees concretes com les incisions que prèviament ha realitzat damunt del vernís, cercant l’efecte del gravat o de la litografia.

Veure exposicions

Estil i tècnica pictòrica

“Per mi, crear és com respirar. No és un passatemps. És una forma d’enfrontar-me amb el pas del temps, l’angoixa, la injustícia o les incongruències del món. Per això en cada obra hi ha una mica de revolta, d’inconformisme i de lluita. Tanmateix, no pretenc generar una visió crítica sobre les qüestions transcendents, sinó una forma per arribar a comprendre-les o, si més no, assimilar-les.”   

“Potser per això la meva obra és molt gestual, enèrgica i espontània, rica en matisos, textures i veladures, i a la vegada, matèrica i corpòria. Amb diverses formes vagues i amorfes, moltes taques i esquitxades, desenes de marques, cicatrius i ratllades, moltes guixades i fragments, que conformen el meu llenguatge particular que a cada obra creix i evoluciona.”

“Per dur-ho a terme, el meu treball pictòric es basa en l’experimentació del vernís damunt de paper. Primer l’aplico amb espàtules, seguint el dibuix de base de cada obra, o esquitxant, de forma més espontània, aplicat en fines capes molt transparent o amb gruixos considerables. Quan el vernís s’asseca es converteix en una base molt mal·leable, dúctil i carnosa, que puc mutilar i agredir amb burins, punxons i raspalls de metall. Després, amb la pintura acrílica aplicada directament amb una esponja magnifico o potencio tant àrees concretes com les incisions que prèviament he realitzat al vernís, cercant l’efecte del gravat o de la litografia. Finalment, complemento cada obra amb petits elements de paper i cartó encolats directament damunt del vernís.”